Řešení fenoménu záškoláctví pomocí nástroje výchovné komise, tj. efektivní metody
pro řešení závažných, opakujících se nebo dlouhodobě přetrvávajících výchovně vzdělávacích problémů žáků školy v oblasti školní docházky, konkrétně neomluvené nebo dlouhodobě vysoké absence žáka, sestavení komise, praktické sdílení zkušeností lektorky.
Ukázka vedení výchovné komise v přístupu zaměřeném na řešení, ty se orientují na minulé úspěchy na rozdíl od selhání, na přítomnou sílu a zdroje na rozdíl na slabost a nedostatek a na budoucí možnosti oproti omezení.
Základní principy vedení rozhovoru – důraz na spolupráci se žákem, rodiči.
Předpoklad, že žák je nejlepším odborníkem "na svůj život", rozhovor je veden tak, aby si žák uvědomil své cíle, uvědomil vlastní zdroje a ty plně využíval k žádoucí změně.
Výstup výchovné komise – Individuální výchovný program.
Praktický nácvik vedení rozhovoru se žákem v principech SF (Solution focused – zaměřeno na řešení)
Záznam jednání
Podrobnější informace
Seminář je sestaven na základě metodického doporučení MŠMT pro postup řešení při rizikovém chování žáků. Účastník semináře se seznámí a naučí, jakým způsobem postupovat při řešení výchovných problémů v oblasti záškoláctví.
Nástroj výchovné komise nabízí efektivní prostor pro setkání, partnerskou komunikaci a uvědomění si, že řešený problém se dotýká všech zúčastněných (žák, škola, zákonný zástupce) a každý může nemalou měrou přispět k jeho odstranění.
Termín od
Termín do
Termín uzávěrky přihlášek
Doporučeno pro
ZŠ 1.stupeň a malotřídky
ZŠ 2.stupeň
Gymnázia
Střední odborné školy
Výchovná zařízení
Školní družiny, školní kluby
Cena
1200.00 Kč
Akreditace
MSMT-1173/2023-4-210
Rozsah hodin
8hod.
Konkrétní místo
On-line
Lektor
Mgr. Monika Struhárová (Fojtáchová)
Garant
Ing. Michal Slezák